Sparrow Varvarin jedan od izlagača Međunarodnog sajma tehnologija i materijala za grejanje PROGETTO FUOCO u Veroni

 

Kompanija Sparrow će od 28. februara do 2. marta po prvi put nastupati na najznačajnijem sajmu sistema za grejanje na biomasu u svetu - PROGETTO FUOCO koji se održava u Veroni!

Progetto Fuoco predstavlja vodeći svetski sajam u ovoj oblasti, međunarodnog je karaktera i nudi odličan kontakt sa ciljnom grupom, a ove 2024.godine održava se po 14. put.

Kroz sajam će se predstaviti najnoviji proizvodi i tehnologije u osam kategorija: peći, kamini, kuhinje-peći-roštili, kotlovi-postrojenja, materijali za sagorevanje biomase, dimovodne armature-komponente, mašine-oprema i pribor-usluge, ali sajam če biti domaćin i brojnih drugih aktivnosti. Sajam usko sarađuje s Udruženjem AIEL, tehničkim partnerom, Univerzitetom iz Padove, TESAF, Anfus, Assocosma , kao ivodećim industrijskim udruženjima.

 

Podaci iz 2022.godine pokazuju da je na sajmu učestovalo čak 800 izlagača, na površini od 125.000 kvadratnih metara i sa preko 60.000 posetilaca u 8 hala!

 

Sparrow d.o.o. je jedna od najmodernijih fabrika u Srbiji za proizvodnju drvnog peleta i lider je u proizvodnji ne samo u Srbiji, već i u regionu, kako po tehničkom kapacitetu, tako i po proizvodnoj opremi. Naš proizvodni pogon ispunjava najviše svetske standard, a kapacitet fabrike je proizvodnja 10-12 tona drvnog peleta na sat.

Instalacija trakaste sušare u toku!

 

Kompanija Sparrow d.o.o. radi na instaliranju nove trakaste sušare u okviru svoje fabrike u Varvarinu. Radovi na instaliranju su započeti u poslednjem kvartalu 2023. godine i njihova finalizacija se očekuje početkom drugog kvartala 2024.godine. Cilj je da se ovo investicijom obezbedi dodatni proizvodni kapacitet od 30.000 tona drvnog peleta godišnje, kao i da se poveća udeo kvaliteta ENplus A1 u ukupnoj proizvodnji na okvirno 90% (sa trenutnih 20%). Infrastrukturna priprema za instalaciju nove sušare, između ostalog podrazumeva i proširenje kapaciteta proizvodne hale za oko 20%.

Završen Međunarodni sajam tehnologija i materijala za grejanje PROGETTO FUOCO u Veroni

 

U subotu 2. marta zvanično je završen Međunarodni sajam tehnologija i materijala za grejanje PROGETTO FUOCO u Veroni, na kome je po prvi put jedan od izlagača bio upravo i kompanija Sparrow doo. U periodu od četiri dana, od 28. februara do 2. marta koliko je sajam trajao, tim kompanije Sparrow Varvarin održao je preko 100 uspešnih i produktivnih sastanaka!

Utisci sa sajma su jako pozitivni, a posetioci ovog događaja su imali samo reči hvale za ono što fabrika Sparrow može da ponudi svojim klijentima. Ocenili su brend kao izrazito kvalitetan, vrlo prepoznatljiv i podjednako zastupljen na tržištu.  Ove godine sajam Progetto Fuoco je okupio preko 500 izlagača, a sajam je posetilo  preko 50 hiljada posetilaca iz čak 66 zemalja sveta!

Kompanija Sparrow doo i u budućnosti ostaje prisutna na tržištu Italije, a nakon sajma u Veroni, sa još većom željom da unapredi i dodatno razvije poslovanje na ovoj teritoriji.

Bila je velika privilegija i zadovoljstvo biti deo ovako značajnog događaja!

Intervju sa komercijalnim direktorom 

P: Kako biste opisali misiju kompanije Sparrow i koja je vaša dugoročna vizija za kompaniju?

O: Misija kompanije Sparrow je da obezbedi najkvalitetniji drvni pelet, po konkurentnim uslovima svim potrošačima u Srbiji i okolini. Dugoročna vizija kompanije obuhvata održavanje vodećeg tržišnog učešća u Srbiji, konstantnu optimizaciju proizvodnog procesa sa ciljem povećanja udela kvaliteta A1 u asortimanu, kao i proširenje prodajne mreže u zemlji i inostranstvu sa ciljem da se obezbedi kontinuitet u proizvodnji i radu.

 

P: Šta smatrate ključnim faktorom uspeha vaših proizvoda?

O: Ključ uspeha Sparrow brenda su kvalitet, dostupnost i konkurentna cena.

 

P: Da li planirate proširenje asortimana ili uvođenje novih proizvoda u skorije vreme?

O: U toku je završna faza instalacije nove linije za sušenje materijala, koja će doprineti povećanju kapaciteta za 50%, kao i povećanju udela kvaliteta A1 u asortimanu, sa dosadašnjih 25% na 75%.

 

P: Kako kompanija Sparrow doprinosi održivom razvoju i zaštiti životne sredine?

O: Kompanija Sparrow je jedan od najvećih proizvođača drvne biomase u Jugoistočnoj Evropi. Preradom drveta doprinosimo povećanju energetske iskorišćenosti ovog energenta, i to  umanjenjem vlage sa preko 50% na 6%. Emisije štetnih gasova u proizvodnji i prilikom sagorevanja peleta nema. Tržišnim pozicioniranjem drvnog peleta kao alternativi fosilnim gorivima koje trenutno dominiraju u Srbiji, i stalnim povećanjem tržišnog učešća drvnog peleta na tržištu energenata doprinosimo umanjenju efekta “staklene bašte” i održivom razvoju na teritorijalnom nivou.

 

P: Kako se nosite s konkurencijom u ovoj industriji?

O: Zdrava konkurencija je poželjna i ona nas motiviše da se razvijamo i popravljamo svakodnevno. Naša glavna konkurentska prednost su kvalitet proizvoda i prodajne usluge koju nudimo trgovcima i potrošačima. 

 

P: Šta mislite da izdvaja Sparrow od drugih brendova?

O: Sparrow izdvaja kvalitet proizvoda koji se dokazuje vernošću naših potrošača i činjenicom da smo najdominantniji izvoznik na kvalitativno najzahtevnije tržište, a to je tržište EU.

 

P: Koji su ključni principi kojima se vodite u vođenju tima?

O: Ključni principi vođenja tima su komunikativnost, otvorenost i dostupnost, naročito u kritičnim situacijama. Greške su sastavni deo posla, tu smo da ih prevaziđemo i izađemo iz njih mudriji. Nikad ne tražimo krivce, već rešenja.

 

P: Vaš profil na društvenim mrežama s maskotom, vrabcem, privlači veliku pažnju. Kako je ta ideja nastala i koliko vam pomaže u promociji?

O: Smatramo da je prisutnost na društvenim mrežama jedan od načina da dođemo do potrošača i saslušamo njihove sugestije i kritike. Želimo da se popravljamo svakodnevno i da približimo našu kompaniju svima koji imaju želju da nauče nešto o nama i našoj industriji, koja je relativno mlada i nepoznata. Vrabac je naš logo shodno nazivu kompanije, a osmislili smo ga pre 10ak godina, kada smo počeli sa proizvodnim procesom.

 

P: Planirate li uvođenje novih tehnologija ili unapređenje postojećih u procesu proizvodnje?

O: U ovom trenutku završavamo liniju za sušenje po najvišim evropskim standardima, koja će obezbediti kontinuitet u ponudi A1 proizvoda, koji smo počeli da plasiramo na domaće tržište pre dve godine. Nakon okončanja ove investicije slede pripreme za naredno ulaganje koja će voditi daljoj optimizaciji u procesu proizvodnje, ali i efektu dodatne energetske efikasnosti.

 

P: Kako osiguravate kvalitet vaših proizvoda i koje sertifikate posedujete u vezi s tim? 

O: Kvalitet naših proizvoda osiguravamo pre svega kontrolom kvaliteta sirovine, optimizacijom proizvodnih parametara sa ciljem održavanja normi kvaliteta na visokom nivou i stalnom kontrolom kvaliteta kritičnih parametara (3 puta po smeni, znači 9 puta dnevno). Posedujemo međunarnodni sertifikat kvaliteta drvnog peleta ENplus, kao i FSC sertifikat.

 

P: Kako ocenjujete trenutnu poziciju kompanije Sparrow na domaćem i međunarodnom tržištu peleta?

O: Na domaćem tržištu smo apsolutni lider sa dominantnim tržišnim udelom u odnosu na ostale proizvođače iz zemlje i inostranstva kojih ima preko 90. Procena je da je tržišni udeo naše kompanije oko 15%. Što se tiče inostranog plasmana, najviše smo prisutni u Italiji, Nemačkoj, Grčkoj, Sloveniji i Makedoniji.

 

P: Koje su glavne prednosti vaših proizvoda u odnosu na konkurenciju?

O: Kvalitet je glavna konkurentska prednost Sparrow peleta u odnosu na konkurenciju. To znači da je proizvod Sparrow čistiji, da ima manje pepela i vlage, i da samim tim pelet Sparrow bolje sagoreva, obezbeđuje uredan i kontinuiran rad peći, kao i da se manje troši od ostalih peleta na tržižštu, a za postizanje istih ambijentalnih temperatura. Upravo iz ovih razloga preporučujemo svim potrošačima da probaju i naš brend “Super A1”, u kvalitetu ENplus A1.

 

P: Da li razmatrate ulazak na nova tržišta u 2025. godini?

O: Nova tržišta su uvek opcija za nas, iako nam je prioritet dodatno učvršćivanje tržišne pozicije na tržištima na kojima smo prisutni. Smatramo da na postojećim tržištima imamo dovoljno prostora za napredak.

 

P: Kako podržavate zajednicu u kojoj poslujete i koje su vam ključne inicijative u tom pogledu?

O: Lokalnu zajednicu podržavamo pre svega angažovanjem lokalnog stanovništva kroz zapošljavanje u fabrici, eksternu saradnju i poslovnu kooperaciju u vidu nabavke proizvoda i korišćenje usluga. Uvek nam je prioritet na lokalnim saradnicima. Naredni korak je dualno obrazovanje koje planiramo da aktiviramo od iduće školske godine. Pored toga učestvujemo u donacijama u vidu robe i materijalne pomoći.

 

P: Koji su bili ključni izazovi tokom uvoza i reaktivacije proizvodne linije 2013. godine?

O: Najveći izazovi u instalaciji proizvodne opreme su bili upoznavanje sa tehnologijom, njeno interno usklađivanje sa ciljem optimizacije procesa proizvodnje kao i otklanjanje “uskih grla” u pojedinim segmentima proizvodne linije. Ujedno, veliki je izazov bio pronaći optimalnu formulu u sirovinskom sastavu robe kako bi se postigao maksimalan moguć kvalitet koji je definisan u startu kao cilj fabrike.

 

P: Koliki je značaj korišćenja isključivo bukve i četinara  u vašem proizvodnom procesu?

O: Iako je bukva dominantna vrsta u Srbiji, koja samim tim dominira i u srpskoj industriji peleta, a koja kao tvrdo drvo obezbeđuje određenu energetsku moć gotovom proizvodu, udeo četinara je od ključnog značaja za postizanje optimalnog kvaliteta proizvoda. Nakon okoravanja četinar obezbeđuje fizička i hemijska svojstva drvnog peletu koja su potrebna da se obezbedi kohezivnost granula, a samim tim i duže sagorevanje u pećima i kotlovima. Ujedno, četinar je svetlje boje i daje peletu “čistiji” izgled. Na tržištima unutar EU drvni pelet od čistog četinara se najviše traži od strane potrošača i veliki je izazov ubediti tamošnje trgovce i potrošače da kupe pelet koji u sebi sadrži većim delom bukvu. Uprkos tržišnim izazovima, u Sparrow doo ćemo uvek nastojati da obezbedimo navedenu mešavinu sirovine kako bismo održali poziciju tržišnog lidera u Srbiji, kao i kritičnu prisutnost na ino tržištu.

 

P: Vaši proizvodi su sertifikovani po ENplus A1 i A2 standardima. Koliko je to važno za kupce i izvoz

O: ENplus sertifikat je jedan od dva međunardno priznata sertifikata kvaliteta drvnog peleta. Ovaj sertifikat je garancija održavanja nivoa kvalitete čitave organizacije unutar jedne fabrike, od izbora sirovine, do njenog lagerovanja, prerade, pa do pakovanja gotovog proizvoda. Ujedno, ovaj sertifikat je garancija kvaliteta i samog gotovog proizvoda koji se proizvodi pod njegovom oznakom. Sertifikaciono telo potiče sa teritorije EU i sprovodi dva puta godišnje eksternu kontrolu kvaliteta gotovog proizvoda svake sertifikovane fabrike. Kontrola kvaliteta je rigorozna, pa tako posledice neusaglapenih proizvoda mogu ići i do višegodišnjeg gubitka ENplus sertifikata. Samim tim, ENplus sertifikat je garancija svim našim klijentima i potrošačima da u Sparrow doo imaju pouzdanog i dobro organizovanog partnera. Bez sertifikata ENplus izvoz na teritoriju EU nije moguć.